برنامه جامع اقدام مشترک ، معروف به توافق هسته ای ایران یا توافق نامه ایران ، بین جمهوری اسلامی ایران و 1 + 5 در سال 2015 امضا شد. پس از آن زمان ، اقتصاد ایران به یکی از جذاب ترین زمینه های تجاری تبدیل شد در سراسر جهان. در 08.05.2018، ترامپ خروج ایالات متحده از برجام را اعلام کرد ، که پیامدهای مخربی برای اقتصاد ایران و جمعیت ایران داشت. تحریم های ایالات متحده منجر به “تحریم های بانکی”شد. انتقال پول بین اروپا و ایران بیش از پیش غیرقابل حل شد. از طرف دیگر ، چندین تحریم اتحادیه اروپا ، به ویژه قانون” Dual Use Act” تجارت بین جمهوری فدرال آلمان و ایران را محدود کرد. در مواردی که شرکت های آلمانی محدودیت ها را نادیده می گرفتند ، با مجازات های سنگین مجازات می شدند ، بنابراین توافق هسته با ایران دیگرجذاب نبود. چندین تحریم اتحادیه اروپا ، به ویژه “قانون Dual Use Act”” تجارت بین جمهوری فدرال آلمان و ایران را محدود کرد.

آقای یزدانبخش چندین توافق نامه را بین شرکت های ایرانی و آلمانی بسته و تجربه این را دارد که قسمت های خطرناک قرارداد کجا می باشد و چگونه باید یک توافق بسته (ایجاد)شود تا موثر و قابل اجرا باشد. منطقی نیست که یک “توافق نامه بازاری” ایجاد کنید که قابل اجرا نیست ، این بدان معناست که در موقعیت های مشکل ساز امکان حل مشکلات را ندارید.

بسیاری از مدیران ایرانی فکر می کنند که بهترین راه برای عقد قرارداد با شرکت های آلمانی انتخاب دادگاه های ایران و قوانین ایران به عنوان قوانین اصلح و لازم الاجرا در مورد توافق نامه است. بهترین توافق برای طرف ایرانی بسته شده و اکنون مشکلات ایجاد می شود. شرکت آلمانی کالا را در زمان توافق شده تحویل نمی دهد. شرکت ایرانی ادعای خود را در دادگاه ایران مطرح کرده و در این پرونده پیروز می شود. اما حالا چه؟ پس از صرف هزینه های زیاد برای وکلا و دادگاه ها ، این حکم در آلمان قابل اجرا نیست. اگر مقامات آلمانی حکم ایران را نپذیرند ، تمام اختلافات و وقت در ایران به هدر رفته است . بنابراین یافتن شریک تجاری صحیح مهم است ، اما همچنین دانستن اینکه کدام قانون باید قابل اجرا باشد ، کدام کشور باید مسئول باشد ، کدام ماده باید در قرارداد تنظیم شود ، و چه ابزارها و مقرراتی باید روابط تجاری را مدیریت کنند و چه قوانینی حاکم بر قرارداد باشند مهم است. بنابراین دانستن روش صحیح نامه نگاری در مرحله مذاکره مهم است.

شما باید بدانید که تفاوت BAFA و BAFin چیست؟

چگونه می توانید بفهمید که این شرکت چقدر معتبر است؟

چگونه می توانید مطمئن باشید که در چنین مواردی  کلاهبرداری اتفاق نمی افتد؟

آقای سید احمد علی یزدانبخش به عنوان یک متخصص زبان آلمانی و وکیل رسمی ،نه تنها  از دانش لازم در زمینه بستن توافق نامه برخوردار است ، وی همچنین از مهارت  در زمینه مکاتبات حرفه ای با شرکت های آلمانی برخوردار است.

توجه به این نکته مهم است که ما نامه های الکترونیکی و نامه هایی دریافت می کنیم که در آن مشتریان ما از “رفتار متکبرانه” شرکت های آلمانی که دیگر به ایمیل ها ، تماس های تلفنی یا نامه های  طرف ایرانی پاسخ نمی دهند ناراحت هستند. در بیش از 70٪ موارد دلیل نامه نگاری است. موارد کوچک مانند آدرس ایمیل شخصی که فرستنده آن است ، انتخاب زبان و اشتباهات در زبان دلیل جدی نگرفتن آن است. هر نامه نگاری تجاری در یک کشور روش خاصی دارد.

با توجه به حساسیت تجارت بین ایران و آلمان مهم است كه به طرف مقابل خود نشان دهید كه از قانون و مقررات آگاه هستید ، نه تنها با ذكر آن ، بلكه با نشان دادن آن ،در داشتن وكیل دادگستری آلمان که علایق شما را نشان می دهد. این نشان می دهد ، کار صحیح قانونی که تاثیر بر نظر همتای تجاری شما درباره روش تجاراتتان میگذارد 100 ٪ مهم است . بنابراین کار حرفه ای بهترین راه برای اثبات قصد روشن شما و نشان دادن شرکت شماست. وقتی می خواهید بین ایران و آلمان تجارت کنید ما در کنار شما هستیم. برای تعیین وقت ملاقات با ما تماس بگیرید.

 

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.