اول از همه توجه به این نکته مهم است که آلمان هیچ برنامه Gold-Visa ندارد. این بدان معناست که شما فقط با خرید یک آپارتمان نمی توانید اجازه اقامت بگیرید. بنابراین این نباید دلیل سرمایه گذاری در جمهوری فدرال آلمان باشد. در مواردی که شما می خواهید از املاک و مستغلات برای شرکت ساختمانی خود استفاده کنید و می خواهید با آن تجارت کنید ، وضعیت تغییر می کند و می تواند یک نقطه عطف مهم برای اجازه اقامت باشد ، اما نباید جنبه اصلی سرمایه گذاری شما باشد. باید اثر جانبی آن باشد. بسیاری از املاک و مستغلات جالب در جمهوری فدرال آلمان وجو دارد  ، جایی که می توانید بخرید ، بسازید  و با سود فروش کنید. سود خرید و فروش املاک در آلمان همچون ایران مقدار زیادی نمی باشد، اما در مقایسه با ایران از امنیت بیشتری برخوردار است.

به عنوان یک فرد خارجی می توانید در آلمان صاحب تعداد زیادی از املاک باشید و هیچ محدودیتی وجود ندارد ، اما شما باید امکان پرداخت مالیات اصلی و هزینه های رسمی در سال را داشته باشید

مواردی را دیده ایم كه یك ایرانی املاكی را ازبستگان درجه اول (  عمو، دایی) خود خریده است ، اما بستگان درجه اول (عمو / دایی) فرد صاحب واقعی نبوده است. موکل (ما)نمی دانست که یک قرارداد املاک و مستغلات مطابق ماده b 311 قانون مدنی آلمان    (BGB) به فرم محضری احتیاج دارد. پس از مرگ اقوام درجه اول ، مشتری باید بداند که او هرگز نمی تواند مالک املاک و مستغلات باشد.

مشکل دیگری که ایرانیان با آن روبرو هستند انتقال پول است که یکی از دشوارترین مشکلات در حال حاضر در تجارت بین المللی به دلیل تحریم های بانکی است. ما این مشکل را برای برخی از مشتریان خود به صورت قانونی حل کرده ایم. اولین کار این است که روشن شود که این پول از کجا ناشی می شود. در اینجا شما باید مشتری خود (KYC) را بشناسید. قانون پولشویی آلمان (Geldwäschegesetz) بسیار سخت و صریح است.

شما باید در نظر داشته باشید که این روش آلمان برای جلوگیری از ورود پول “غیرقانونی” به جامعه است. اعلام نکردن پرداخت ها می تواند منجر به عواقب خطرناک و احکام سخت شود.و دولت آلمان سخت پیگیر این موضوع خواهد بود.

 

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.